2011-08-30

00005 Ten Promises

10 Promises to my Dog
개와 나의 10가지 약속
我与狗狗的十个约定
犬と私の10の约束
Released: 2008-03-15 (Japan)


























10 Promises to my Dog
我与狗狗的十个约定
犬と私の10の約束
http://v.youku.com/v_show/id_XMTgwOTA2MzU2.html   <- Right Click Video (05.32 Min) Cut 2

























1. To be patient, give me time to understand what you want of me.
   希望你能耐心一点,给我时间去理解你对我的要求。
   私の话ががまん强く闻いてくださいね。
   
2. Place your trust in me, for I'll always by your side.
   请你完全的信任我,我永远是你忠诚的朋友。
   私を信じて私はいつもあなたの味方です。
   
3. Play with me a lot.
   请多陪我一起游戏。
   私とたくさん游んで。
   
4. Please remember, never forget me.
   请记住,永远都不要忘记我。 
   私にも心があることを忘れないで。

5. Let's never fight, I could hurt you someday, but I chose not to do so.
   别和我打架,我将有能力伤害你,只是我选择不去这么做。
   ケンカはやめようね。本気になったら、私が胜っちゃうよ。
























6. If I don't obey you, might be something bothering me.
   如果我不听你的话,那一定是另有原因的。
   言うことを闻かないときは理由があります。

7. You can schooling and have your friends. But for me, I only have you.
   你可以上学校,还有很多朋友,但我却只有你一个。
   あなたには学校もあるし、友达もいるよね。でも私にはあなたしかいません。
   
8. Stay my best friend even when I'm old.
   我老了以后,也请好好的相处。
   私が年を取っても、仲良くしてください。
   
9. I'll only live about 10 years, so let's make every moment count.
   我只能活十年左右,所以请珍惜我们在一起的时光。 
   私は十年くらいしか生きられません。だから、一绪にいる时间を大切にしようね。

10.I'll never forget our time together. So when my time comes, please be by my side.
   和你一起的日子我不会忘记。在我死的时候,请陪伴在我身旁。
   あなたとすごした时间を忘れません。私が死ぬ时、おねがいします、そばにいてね。


























10 Promises to my Dog
我与狗狗的十个约定
犬と私の10の约束
http://v.youku.com/v_show/id_XNTE5NTQwNDQ=.html   <- Right Click Movie 电影  (117 Min)  (Japanese + Chinese)






















Actor 演員 배우:
田中丽奈    Rena Tanaka         齐藤あかり(成人后)明莉 Akari    
福田麻由子 Mayuko Fukuda     齐藤あかり(童年时)  
丰川悦司    Etsushi Toyokawa  齐藤祐市
高岛礼子    Reiko Takashima    齐藤芙美子
加濑亮       Ryocirc Kase          星进(成人后)   
佐藤祥太    Shota Sato             星进(童年时)




10 Promises to my Dog (OST)
我与狗狗的十个约定 (电影原声
犬と私の10の約束  (Theme Song)

Be with you - BoA  (보아)  宝儿
http://v.youku.com/v_show/id_XMTA1NTY2NTQw.html     <- Right Click MV  Live 2008  (Japanese + 歌词) 































Be with you - BoA

桜舞う この道を あなたと並び 歩いている
風はまだ肌寒い けど何か幸せ
一歩ずつ重ねては 今日という日が明日に変わる
二人でいる時間が 私には当たり前なの
樱花飘舞的街道,我和你并肩走着 
风吹在身上还觉得有些冷,但为什么还觉得很幸福 
每一步都很沉重,这样的今天,明天会变成什么样子 
两个人在一起的时间,对我来说是理所当然的 

いつかねぇ 交わした約束をちゃんと憶えていますか
いつかきっと 叶えられる そう信じてもいいよね
あなたとだから今 私はここにいる
什么时候,深深的记住了彼此的约定 
什么时候,一定深深的相信着承诺 
因为有你,所以我现在在这里

足を止め 立ち止まり あなたは空を仰いでいる
風に包まれながら 穏やかな表情で
一秒って本当は とっても長い時間なんだと
そばにいてくれるから そう感じられるのきっと
停下脚步,站在原地,你在仰望着天空 
被风包围着,沉稳的表情 
即使一秒也会是很长的时间 
因为就在身边,所以一定可以感受到 

いつかねぇ 交わした約束を ちゃんと憶えていますか
今はまだ 叶えられていない約束さえ 大切なのだから
あなたと共にいる
什么时候,深深的记住我们彼此的约定 
现在即使还没有承诺的约定,也会很珍惜 
和你在一起 

この時代 思い通りの 希望なんて持てない
その度に 不安になるけど
あなたが いてくれるから
这个时代,不能如所想像的抱有希望 
因此,会觉得不安 
如果你会来的话 

いつかねぇ 交わした約束をちゃんと憶えていますか
いつかきっと 果たせたとき もっと深い絆
手にできるのだから 二人はここにいる
什么时候,深深记住我们彼此的约定 
什么时候,最后的结果我们一定在一起 
只要可以,我们两个就会在这里

(Lyrics From:  http://zhidao.baidu.com/question/87292005)